Bu proje ile öğretmenlerimizin, gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerine bağlı olarak anlamı değişmeye başlayan okuma yazma becerilerinden"dijital okuryazarlık" becerileri kazanmış ve kapsamı olan öğrenciler yetiştirmek için bu becerileri etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamayı hedefliyoruz
2019 yılı sonunda ortaya çıkan Covid-19, tüm dünyada başta sağlık olmak üzere ekonomik, sosyal ve pedagojik açıdan çok önemli
değişikliklere neden oldu. Sağlık sektöründen sonra salgından en çok etkilenen kurumların başında eğitim sektörü gelmektedir.
Dünyadaki bu salgın nedeniyle hemen hemen tüm ülkelerde eğitime ara verilmiş,
ardından bu süreci ve krizi yönetebilmek için dijital teknolojiler kullanılarak
uzaktan eğitime başlanmıştır. Bu proje ile öğretmenlerimizin, gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerine
bağlı olarak anlamı değişmeye başlayan okuma yazma becerilerinden
"dijital okuryazarlık" becerileri kazanmış ve kapsamı olan öğrenciler yetiştirmek için
bu becerileri etkin bir şekilde kullanmalarını sağlamayı hedefliyoruz.
Proje sürecinde gözlemler, e-öğrenme uygulamaları, deneysel uygulamalar, işbirlikçi grup çalışmaları, atölye çalışmaları ve
artırılmış gerçeklik uygulamaları ile gerçekleştirileceketkinliklerin ileride katılımcı öğretmenlerin
öğrencilerine aktarılması ve etkilenmesi beklenmektedir. hem doğrudan hem de dolaylı olarak öğrencilerin tüm bölümleri. Bu doğrultuda
projeye katılan öğretmenlerin okullarında dijital okuryazarlık kulüpleri kurmaları ve
öğrencileriyle görsel sanatlarla zenginleştirilmiş medya ürünleri oluşturmaları hedeflenmektedir. Proje
faaliyetlerinin teorik bilgilerden çok uygulamalı bilgi, beceri ve deneyimden oluşmasına özen gösterildi.
Dijital çağın gereklerini öğrencilere ve ailelerine aktarabilmek ve onlara rehberlik edebilmek.
Genellikle geride kaldığımız dijital çağın çocukları ile daha iyi iletişim kurabilmek, dijital araçların kullanımında onlara uyum sağlamak, dijital çağın bireyleri için yeterli olmak.
Öğrencilerin medya araçlarını bilinçli, etkili ve doğru kullanmalarını sağlamak için rehberlik etmek.Medya araçlarının doğru kullanımı konusunda gelecek nesillere rehberlik edecek, onlara farklı bakış açıları sunacak yeterli donanıma sahip olmak.
Dijital çağın gereklerini yerine getiren, bu çağın değişimine ve gelişen diline ayak uydurabilen bireyler yetiştirebilmek.